söndag 21 februari 2010

Millennium

Men titta! där är ju Joshi, sa jag till syster där hon låg i sin solstol. Vi konstaterade att jag varit med för mycket när jag kan namnen på de olika kaptenerna. Sist vi sågs var i Venezuela. Jag är nu på Millennium resort igen. Syster är nere över helgen och jag tog min vanliga nattbuss och satt och väntade i receptionen när hon kom. Denna gången slapp jag vänta 20 timmar!

Om några minuter skall vi ut på gatorna igen och unna oss en två timmars massage. man har varit ganska mycket på massage när man börjar tycka att det nästan är en uppoffring att gå och lägga sig. Jag övertygar mig själv att det är nästan lika effektivt och bra för kroppen som ett jympapass. Om man räknar så så är jag nästan sportig numera. Jag drömmer om jympapass och promenader på saltskärsudde. Min kropp har raserat, men den skall byggas upp igen. Som Rom eller hur det nu var.

Syster har fått den fina uppgiften att ta med sig två härliga väskor för min räkning. Jag litar fullständigt på hennes förmåga att prata sig förbi överrvikt. Hon har tagit sig till Oslo med 100 kg bagage en gång i tiden, så det skal nog fungera.

I morgon åter till Prachuab och taket. Det är bara några veckor kvar. Jag längtar hem. Jag har en föreställning om att det kommer bli lysande att få frysa. Kanske kommer jag att tröttna på det också, men jag tror inte det. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar