söndag 6 december 2009

Varmvatten

Jag hade glömt hur underbart det är att duscha i varmvatten. Fantastiskt! Jag duschar flera gånger om dagen. Tack till Bangkok Christian Guesthouse för detta!

Jag har också fått information om funktionshinder och kultur av en hjälpsam portier här på hotellet. Han har jobbat i USA som personlig assistent, så jag tror på hans förmåga att avgöra vad som är vad. Thaiculture wants to help, westernculture understand the handicap-person wants to do himself! Vi skrattade sedan. Så på pricken!

Sedan berättade han att det inte fanns i den thailändksa föreställningsvärlden att en lam kan jobba. Man tycker: låt den lame vila nu! Det verkar jobbigt att vara lam! Thai culture; no discrimination! Just want to relax. Like old people. Stay at home is good. I know everyone likes to work, since i worked in th US, but thaiculture... not in the head, yet... It´s good that you work with this. Mitt arbete går under genren; disability awareness! Känns helt ok.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar