lördag 24 oktober 2009

En liten bit trygghet och glädje


Om det är någon som undrar hur adjaan Saweang ser ut, så ser han ut såhär. Han är pastor och lite som en extra pappa för mig. Idag när vi var ute och åt så berättade jag att jag spelade tvärflöjt. Nja, jag sa inte tvärflöjt, för jag vet inte riktigt vad det heter på thailänska, men han förstod allafall när jag visade. Då berättade han att han alltid har velat spela klarinett och att han till och med köpt en, en fin av trä. Men eftersom ingen kunde visa honom hur han skulle spela på den så har han gett den till skolan. Och där är det inte heller någon som kan spela! Förstår ni vilken lycka när jag sa att jag också spelar klarinett och att jag har den men mig och att jag gärna visar. Hurra! Så nu är jag inte bara engelskalärare på en bibelskola utan även klarinettfröken. Det var mycket jag inte visste när jag kom hit. Men nu vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar