lördag 24 oktober 2009

Jag vill inte längre att någon skall skjuta mig när jag vaknar

Nu kanske rubriken är något dramatisk, men eftersom jag redan varit inne på temat mord så tycker jag att den passar här.

De senaste 10 åren; har ALDRIG haft en spontan önskan om att gå upp ur sängen. Alternativet skottlossning har faktiskt funnits på tapeten. Nu gör man ju inte så, skjuter sig själv alltså, men om någon annan skulle råka skjuta mig på morgonen så skulle det ha varit helt ok...

Detta lite knasiga betende har nu upphört. Solen går upp vid 6 tiden på morgonen, så även Rakel! Det är enda tiden på dygnet man kan cykla utan att riskera livet i värmen. Och nu när jag ändå är så glad så känns det väldigt onödigt, till och med skrämmande, att dö.

Såhär ser det ut när jag går ut genom grinden, ut på min gata.




Det finns en vacker strandpromenad längs med bukten. Lägg märke till fiskepiren. Fiskeriet håller på för fullt, precis som i forna dagar.


1 kommentar:

  1. Platsen borde rekommenderas som rekreationsområde för morgonmördarna, eller morgonmarodörerna, eller mördarmarodörerna och alla deras små vänner och kusiner. Själv hör jag nog till en av de undergrupper i systemet (ursäkta, har varit på Naturhistoriska idag och tittat på evolutionsträd i ohälsosamma mängder) som absolut kunde behöva en tur dit där du är.
    Kram! Grodan

    SvaraRadera