lördag 24 oktober 2009

Jag tror att det är rätt åt dem.


Jag kör på temat mord ett par inlägg. Egentligen vet jag att grodor är både ganska söta och totalt ofarliga. Men jag blir så rädd när de hoppar! Jag tränar på att inte skrika högt. Det har faktiskt gått riktigt bra hittils. Jag har bara hoppat lite, och för att vara fobiker är det rätt ok. Det tycker jag nog. Ja, det tycker jag.
Iallafall. På kvällarna kommer de fram och belägrar gator och trottoarer. Jag tycker de hänga någon annastans, men det verkar inte de tycka. Och då får de nog skylla sig själv när de blir överkörda. Livet är hårt, både för grodor och för människan.

1 kommentar:

  1. En liten kommentar från grodornas försvarskommitté: Det du inte har invägt är hur rädda grodorna själva blir när de hoppar. Där sitter de i g(r)odan ro och väntar på att en fluga ska yra förbi, och rätt som det är sprätter de där benen till. Igen. Hjälp!
    /kramar från Grodan (Sara Grodan)

    SvaraRadera