onsdag 18 november 2009

Det finns folk som bryr sig!

Nu har jag hämtat pappa. Han kom till Bangkok igår. Jag har även hämtat Sven, Ragnar och Martin. Det var fint att träffa dem. Det var också skönt att få träffa brorsan igen, om än bara för några timmar. Han fyllde 40. Grattis! Och barnen, att få bada lite med dem. Och få prata med Miriam. Dela smärta och vision. Sedan ner till Prachuab. Den finaste staden i landet!

Det är konferens i Prachuab. Det har kommit folk från Burma, Laos, Filippinerna, Indien, Tanzania. Det rör sig om småskaliga bra verksamheter som får stöd att klara sitt arbete. Lokalt förankrat engagemang som redan finns. Människor som kämpar för att världen skall bli lite, lite bättre för några. Föräldralösa barn, prostituerade, sexuellt utnyttjade barn, barn med lite för mycket erfarenhet av thinner, vuxna som behöver komma ifrån något destruktivt. Det finns folk som vill hjälpa andra. Sven stödjer ekonomiskt, lite grann. Pappa skapar kontakterna. Pappa kan ta sig fram i Asien. Han vet hur man reser och pratar. Det är ett fantastiskt arbete. Jag grät en skvätt när jag pratade med en kvinna från Filippineran idag. Det är fint att få gråta och vara lycklig samtidigt. En bra erfarenhet. Jag gråter lite varje dag.

1 kommentar:

  1. Blir så glad av att läsa din blogg. Så stort grattis så det inte finns. Så visst ska du strunta i dramablocket.
    Enda orosmolnbet rent egoistiskt är väl att du blir kvar därnere och jag inte får se dig här i Stockholm igen. Men det får jag väl leva med.

    Erik G

    SvaraRadera