torsdag 12 november 2009

Trombondags!!!

Idag, klockan två, har jag ett sammanträffande med musikläraren. Jag skall få spela trombon!!!

Eftersom ryktet nått mig att min kropp inte lämpar sig för flöjtspel, utan snarare trombonspel, så ser jag fram emot detta möte, mellan mig och trombonen, med stor glädje och tillförsikt. Först skall jag bara åka till byggmarknaden och köpa kakel, undervisa engelska, äta lunch och vakta eleverna när de tentar av mitt första engelska prov. Sen är det trombondags. Halleluja!

I morse vaknade jag klockan fyra. Jag gick och lade mig vid ett, så det är inte så många timmars sömn per natt, men det gör inget. Jag är pigg. Tro det, den som vill, men det är sant! I morse arbetade jag i två timmar med en text. En slags radiokrönika. En jobbig och fin, samtídigt på något sätt. Ni kommer att få höra den så småningom. Jag tar mig vissa friheter när det gäller skolan. Vad kan de göra? Slå mig? Nej!

Nu är klockan snart åtta. De övar på trumpeter, saxofoner, plingplongxylofoner och trummor på skolgården nedanför taket. Snart är det dags för nationalsången. Jag brukar kompa med klarinetten, lite i smyg, här på taket. Några elever har sett mig! De tycker det är kul med vitingen på taket, som spelar thaisånger på klarinetten. Kanske blir jag snart Klarinettfröken även för barnen. Det vore kul! Nu väntar dagen utanför dörren. Vi ses!

1 kommentar:

  1. 1) jo vi ska slå dig. med fjädrar och häpnad!
    2) "vitingen på taket" blir om 20 år titeln på den förste thailändska nobelpristagarens självbiografi; en text där symbolerna vind, hav och klarinett flätas in i varandra på ett aldrig tidigare skådat sätt och en ung, ännu omedveten men blivande transsexuell varelse väcks till en ny längtan varje morgon, då hen ser ut genom sitt frukostfönster och skådar den magnifika kvinnan på taket... du ska få se! du har en avgörande betydelse för framtiden!
    kram från grodella

    SvaraRadera