tisdag 3 november 2009

Loom yen, nao nao!

Igår kom vinter till Prachuab. Thaien tar på sig tröjor, mössor och jackor och plötsligt minns jag hur det var när jag kom till Sverige, 1982. Jag gick med långkalsonger hela sommaren och skvallrade till mamma att min storasyster Elisabeth hade badat, i havet! Jag tyckte att hon var helt galen. Kunde hon inte vänta tills det blev lite varmare, tills sommaren?

Även jag stänger fönstren och tar fram en extra filt. Det är blåsigt här uppe på taket. Det är 24 grader celcius. Jag är glad att jag tog med mig en tröja, och jag undrar varför jag inte tog med mig några jeans.

Näckroskrukan har idag fått vita stenar och fem nya fiskar på besök.

Idag har jag även bakat chokladbollar och låtit min framtida businesspartner Pi Dem smaka. Hon blev överväldigad! Vi har 12-13 olika chokladbollsrecept på gång. Cocos, nötter, sesam, katrinplommon osv... Igår var det äppelmuffins på tapeten. Pengarna kommer rulla in, Halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar